söndag 11 september 2011

Nedtrappning

Säsongen lider mot sitt slut och det blir glesare mellan både träningspass och blogginlägg. I helgen som varit har årets sista "riktiga" tävling avklarats. Hallbyrundan nere i Jönköping var vad som stod till buds enligt tävlingskalendern. Jag och Skara-Johan möttes upp på plats och tog ett uppvärmningsvarv innan det drog ihop sig till start. Under detta varv noterade jag att vi hade att göra med en bana som inte passade mig men som lyckligtvis tycktes passa Johan desto bättre ty jag blev svårt frånåkt redan under uppvärmningen. Väl på startlinjen så var mina förväntningar relativt lågt ställda men det fanns ändå ett sug efter att ta i ordentligt. Utan att lägga ut orden allt för mycket kan man säga att Johan flög fram under loppet och jag körde bättre än jag väntat mig. Jag placerade mig strax bakom Byhlinder och Brengdahl vilket talade för att jag presterade på en rätt hyffsad nivå.
Idag var det tänkt att jag skulle kört Hökensåsloppet men regn och rusk samt rätt många punkter som behövde diskas av på hemmaplan gjorde att jag valde att stå över.

Veckan som kommer blir nog troligtvis ganska lugn vad det gäller träning. Kanske tar ett lättare löppass för att börja vänja benen vid lite alternativ träning. Annars hoppas jag på lite vind så jag får blöta brädan och kanske en stund över så jag kan snickra vidare på vårt blivande hönshus.

Hallbyrundan -11

1 kommentar: