lördag 12 maj 2012

Vad händer?

Lite glest med tävlingar för tillfället men cyklat har jag ändå sedan senaste inlägget. Förra helgen var det Evalds demodagar. Mycket glada människor och trots lite svajigt väder så var stämningen på topp hela helgen. På lördagen gled jag runt på småvägarna kring Kinnekulle på en Specialized Venge S-Works, utrustad med Dura Ace Di2. By far den brutalaste smalhjuling jag åkt på och trots att mitt hjärta klappar för italienska växelkomponenter kunde jag inte annat än imponeras av Di2:an. Söndagen avnjöts i solsken runt Kinnekulleleden på en nästan lika grym hoj, nämligen min S-Works 29er. Helt underbar dag på torra, fina stigar i trevligt sällskap. Det går tydligen få ut något ur cykelintresset utan att tävla, konstigt va?

Den här veckan har främst ägnats åt spåren uppe på Billingen. "Åttan" var så gott som kruttorr i början på veckan så då fick man passa på att lägga några varv. I morgon ska delar av teamet genrepa inför lördagens batalj, dvs vi ska gneta oss runt hela Långa Billingeracet. Hoppas bara vi hittar nere i Stöpaskogen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar