onsdag 4 juli 2012

Råda duathlon

I tisdags eftermiddag utkämpades en av årets höjdpunkter, i varje fall bland de lokala bataljerna. Råda duathlon arrangerat av Fredda Evaldsson var vad som stod i kalendern. Duathlonet utgjordes av fem kilometer löpning, 20 kilometer cykel och slutligen ytterligare två och en halv kilometer spring. Ett tjugotal var vi till start och ungefär lika många var där för att bevittna spektaklet. Det tillsammans med ljummet sommarväder gjorde att alla förutsättningar fanns för ett toppenkul race.

Utan att bli allt för långrandig kan man väl säga att jag springer som en kratta men cyklar lyckligtvis en smula bättre. Jag växlade till cykel som åttonde gubbe, klev av cykeln som tvåa, men innan jag hade snörat färdigt skorna var jag fyra och efter att ha försökt stretcha ut kramp mot lite olika stolpar å träd var jag snart förpassad till en femteplats. Denna placering lyckades jag dock hålla in i mål trots att jag snarare promenerade än sprang.

Grattis till Tommy som knep tredjeplatsen totalt och förstaplatsen i vår interna fajt. I år hade jag inte en suck. Även Jberger imponerade med en stabil fjärdeplats. Nu vet vi att du kan så nu räknar vi med lite aktivitet både på din blogg och på tävlingsbanorna!

Tack till Fredda Evaldsson för ett toppenbra race. Vi kör igen nästa år!

Next up är Mörksuggan. Hoppas mina löparben hinner läka ihop till dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar