tisdag 24 juli 2012

Svenska mästerskapen

Svenska Mästerskapen i mountainbike XC arrangerades i år i Slottskogen i Göteborg. Från början hade jag tänkt att stå över denna tävling men när Tommy E skickade ett sms och frågade om han skulle anmäla mig så tackade jag helt enkelt ja. Jag drog mig även till minnes en mountainbiketävling i Falkenberg som arrangerades i början på 2000-talet. Där var det också en parkbana och jag vill minnas att det alltid gick rätt så bra där de gånger jag körde. Alltså såg jag fram mot tävlingsdagen med viss tillförsikt, även om jag också kände vissa tvivel efter att ha fått rapporter om banans beskaffenhet.

Väl där, halvannan timme före start, var det bara att rulla ut på varvet och känna sig för. Milt uttryckt kan man väl säga att banan hade en ansenlig mängd tvära svängar och besvärliga passager. Kanske inte helt optimalt för en klump som jag som helst bara vill hålla hårt i styret, titta rakt fram och trampa utav bara h..vete. Bestämde mig för att gå ut lite lugnt och känna mig för. Hade ingen lust att överladda och hamna i gipsvagga över semestern som skulle ta vid dagen efter.

Min taktik fungerade sisådär. Jag lämnade startplatsen bland de sista och efter ett gäng nybörjartrix och klantigheter så rådde det ingen tvivel om att jag verkligen tillhörde bottenskicket denna dag. Jag studsade runt i två varv och lämnade sedan tävlingsområdet, längtandes efter bockstyre och tubdäck...

Shit happens, lovar att ta nya tag men först blir det lite semester från både arbete och cykel. Årets första semesterdag ägnades åt:
Har inte haft ute grejerna på ett par år så det kändes grymt bra att få kroka i selen och fräsa fram över svallen. Hoppas på mer vind i sommar! Näst på tur står en liten minisemester med familjen men framåt torsdag ska jag ge mig på flåsbågen igen. Om det är någon mer som har semester och vill ha träningssällskap så får ni gärna höra av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar