torsdag 12 juli 2012

Slitigt i Rättvik

Mörksuggejakten, deltävling nummer fyra i långloppscupen och nummer tre för mig. Förberedelserna hade det tyvärr blivit lite sisådär med, mycket att göra både hemma och på jobbet kombinerat med tidigare nämnt duathlon gjorde att det blev tämligen glest mellan passen veckan före.

Tävlingen i sig blev en ganska plågsam upplevelse. Blev lite efter i backen upp till Vidablick men lyckades gneta mig ikapp en grupp som såg ut att kunna åka fort. Från början var vi ett tiotal men allt eftersom kilometrarna avverkades decimerades gruppen och med milen kvar till mål var vi fyra kvar. Det blev riktig hets ända in på målsnöret men tyvärr fick jag ge mig mot samtliga och rullade in på en femtonde plats. Ingen fullträff resultatmässigt men är ändå rätt så nöjd med tanke på förberedelserna. Avstånden uppåt i resultatlistan var också relativt små.

Förövrigt hade jag en fin helg i Rättvik tillsammans med familjen med väder som var långt bättre än vad prognoserna förutspått. Nu närmast följer SM i Slottsskogen i Göteborg, lyckligtvis är det en tävlingsfri helg innan. Ska försöka träna lite då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar