måndag 2 juli 2012

Update

Aktiviteten här har varit sämre än kass sista tiden men nu hade jag tänkt mig att ge mig på en liten uppdatering om sista tidens cyklande.
Lida Loop:
Årets premiär i långloppssammanhang för mig. Kroppen var inte i någon vidare shape men som tur var verkade det som att fler led av det samma så jag lyckades ta mig in på en nionde plats. En skön bekräftelse på att det finns lite att åka med i alla fall. Dagens roligaste var nog i och för sig den fiskmås som valde att fastna i Johans framgaffel i höjd med Mariestad för att sedan åka med ända till frukoststoppet i Örebro. Ska se om jag kan hitta en bild på det.

Ymerracet:
Hängde med Johan till Borås för en deltävling i svenska XC-cupen. Inga sensationer från min sida. Blev till slut nia efter att ha åkt lite jojo i fältet. Fint arrangemang och bra bana annars!

Ränneslättsturen:
Tredje deltävlingen i LL-kupén, andra för mig. De flesta "skarpingar" hade hittat hit vilket talade för ett hårt race. En hel del väta gjorde banan tungåkt och med milen kvar till snöret så började det ta ut sin rätt. Den gode Johan noterade som tur var detta och höll nere tempot i vår lilla grupp tills bara några kilometer återstod då han gjorde ett tappert försök att ställa av våra följeslagare. Själv fick jag koncentrera mig på att ge allt för att inte bli kappåkt av bakomvarande. Inte kul att cykla med hammaren spökande... Lyckades dock hålla undan och rullade i mål som tia.

Närmast på tur är ett mycket prestigefullt duathlon som går av stapeln i Råda, Lidköping imorgon tisdag. Onsdag kväll är det annonserat Västgötaserie under Götene CKs flagg om jag inte är felinformerad och till helgen väntar Mörksuggejakten i Rättvik. Jag ska försöka återkomma med lite referat från samtliga event.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar