onsdag 30 mars 2011

Back-pottpurri

Vi som bor i Skövde med omnejd har det väldigt väl förspänt vad det gäller backar. Knölen som kallas Billingen är väl inget jätteberg med internationella mått mätt men ändå en rätt hyffsad kullle. Tyvärr blir man inte automatiskt bra på att åka uppför bara för att man bor här, man måste ge sig i kast med berget också. I synnerhet om man är en tung klump som jag, som inte har någon direkt naturlig fallenhet för att åka uppför. Sagt och gjort! Dagens pass blev ett medley av de bästa backarna Billingen har att erbjuda runt Skövde. Kändes lite halvsegt, men som en vis man en gång sa: Även de tunga passen behöver köras igenom. Nedan följer lite bilder på några av dagens motlut (fast de är tagna på vägen ner).

5 kommentarer:

  1. Det går bra nu! Jag var ute på springtur, första sedan krachen i Österrike. Gick riktigt bra nu är det bara att hänga i! Kan du förresten rota fram min cykel i Hulan? Pappa påstår att han inte hittar den. Tänkte börja med det också ser du! /Ia

    SvaraRadera
  2. I vilken backe är sista bilden tagen... har stirrat i 5min nu å kommer inte på vilken d är!

    SvaraRadera
  3. Karl: Sista bilden är nästan hemma hos dig. Ljungstorpsbacken, nästan nere vid Skaravägen.

    Syrran: Jag ska plocka fram cykeln åt dig.

    SvaraRadera
  4. Okej... den sista hårnålskurvan borde d va då.

    SvaraRadera
  5. Stämmer. Grymt bra backe å gasa i.

    SvaraRadera