lördag 26 mars 2011

Solskenscykling

Idag var det dags för långpass. Tre minusgrader, lätt nordvästvind och strålande solsken var förutsättningarna när jonnen grenslades strax innan åtta. Efter ett uppvärmningsvarv mötte jag upp Per M och vi kom överens om att det är skönt med medvind hem. Kosan styrdes således mot Kinnekulle via Timmersdala och Götene. Nu blev det aldrig så att vi kom upp på själva högkullen men vi var i alla fall i närheten. Hemfärden gick över Lundsbrunn och Skara. Väl i Varnhem började mina ben bli rätt darriga och jag tyckte mig skönja en och annan rosa elefant springandes över gärdena. Hemma på Lundenvägen igen kunde det konstateras att ca 6 timmar och 15 minuter avverkats. Imorgon överväger jag om man skulle ge sig iväg tidigt och sluta upp med Lidköpingspöjkarna (Jansberger och ev Sääv) eller om det blir en runda med Per på hemmaplan. Tror vädret blir den avgörande faktorn.

Kyrkan i Skärv i morgonsol:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar