söndag 27 mars 2011

Söndagsåka

Beslutade att förlägga dagens distans i hemtrakten då flaggorna stod som spånskivor i vinden när det var dags att hoppa upp på saltmoppen i morses. 90 minuter i tämligen rask takt avverkades innan jag mötte upp Per M och Karl. Per hade fått bud på morgonen att fler var intresserade av att ansluta så vi tog sikte på Korsberga för att möta upp dem. Oroväckande lätt gick det i medvinden och det sjöng fint från däcken. Apropå däck, Per försåg mig igår med två nya mackor som såg ut exakt som ett crossdäck, men för 26". Grymt mycket trevligare att sitta och kolla på ett smalt hjul än en fet våffla, i varje fall på distanspassen. I skogen kan det vara annorlunda.
Efter att ha mött upp Ström och Malm i Korsberga bar det iväg mot Tidaholm via Klämmesbo. Sedan blev det Dimbo, Dala och Borgunda på hemvägen. Riktigt go motvind bjöds det på samt ett och annat inslag av lite fartåka. Riktigt kul är att Karl visar att han tänker vara med och kriga ordentligt i år ty han visade inga tendenser att vilja vika sig idag. Ska bli väldigt kul och följa! Hemma igen stannade klockan på ganska exakt fem timmar. Det får duga, benen är trötta i alla fall.
Två bilder från idag:
Ser ut att spåra rätt illa men jag hoppas det är jag som håller kameran fel..

I eftermiddag hoppas jag på brödbak och en lugn söndagskväll. Imorgon ska jag gneta på den här älsklingen igen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar