fredag 18 mars 2011

Vinterslask...

Tio centimeter blötsnö var vad som låg utanför dörren denna morgon när dagens distanspass skulle till att avverkas. Runt nollan och vindstilla var det också så jag valde att styra kosan åt Götene/Lidköping/Skara- hållet. Trött blev jag ganska snabbt, inget ätbart hade jag med mig och den halvfrusna vattenflaskan var inte särskilt inbjudande. Som lök på laxen noterade jag pyspunka på framhjulet med dryga timmen kvar att åka. Fick gå på fälgen från Våmb och hem. Nåväl, hoppas pannbenet blev en aning tjockare i alla fall. En bit över fyra timmar stannade klockan på. Känns onekligen rätt skönt att det var veckans sista träningspass, ty helgen ska nämligen ägnas åt att mata både kropp och själ med lite annat än cykel.


Nya tag nästa nästa vecka!

2 kommentarer:

  1. Man får mycket stryk som cyklist så det är bra med ett tjockt pannben... Bra krgat! Du blir farlig.

    SvaraRadera