onsdag 1 juni 2011

Gött å leva

Idag är en dag när det känns lätt och leva! Jag står inför en fem dagar lång ledighet där väderprognosen visar sig från sin bättre sida. Några goa träningspass, någon tävling samt lite lek med duccen är tänkt att hinnas med.

Idag blev det ett tufft pass på 29ern. Tre lång-intervaller á ett varv på 8 km spåret på Billingehus samt tio korta intervaller där var och en startade på parkeringsplatsen till slalombacken och hade sitt slut på toppen av strupen. Nya hojen slutar inte leverera. Prövade å lätta på ringtrycket idag och resultatet lät inte vänta på sig. Har försökt laborera med låga tryck förr på låghjulingar utan att få något vidare resultat. Genomslag, punka, tungrullat och inget bättre flyt har varit resultatet men nu vart det skillnad! Cykeln blev otroligt följsam, inga tendenser till genomslag och greppet som varit jättebra innan, blev helt fantastiskt. Är otroligt nöjd med bågen helt enkelt och den har verkligen gjort mig snabbare, framförallt i skogen.

Imorgon väntar ett långpass som är en del i uppladdningen inför Mumien GP på söndag där jag och Jansberger ska göra vårt bästa för att försvara färgerna.

Avslutar med två bilder från dagens pass:
Denna synen mötte mig var gång jag gnetade uppför strupen...
...och denna vy fick jag ta del av varje gång varje gång åkte ner. Stiligt!
Och detta är min nya, prydliga hjälm! Snorlätt och sitter som en smäck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar