söndag 10 april 2011

geeignet für Fahrer bis max. 80kg

Så stod att läsa i texten om det hjulpar jag valde att utrusta Bianchin med för ett par veckor sedan. Tanken var att slippa krångla med att ekra och ordna utan istället bara montera däck och gasa.
-De måste ju ha lite marginaler, tänkte optimisten i mig och tryckte på köp-knappen. Nu, med 50-60 mil körda vet jag bättre. Igår fick jag rikta upp bakhjulet samt noterade ett begynnande glapp i baknavet. Idag small första ekern av vilket reducerade min träningsrutt med cirka halvtimman. Summa summarum: Ta till lite extra i valet av träningshjul. Det vet säkert alla redan, men nu även jag!

I övrigt var det en toppendag för cykel. Varmt och skönt, svag vind och fågelsång. Blev först en timma på egen hand. Därefter tre timmar med Per. Stötte även på Karl på hans nya Specialized 29er. Såg sjukt fin ut och suget är grymt stort efter en dylik. Går allt väl och om gud är god så kanske min dyker upp i veckan. Hoppashoppas! Klockan stannade på dryga fem timmar och 17 mil. Gött!

Morgonbild från Rånna. Nu är det gött å leva!

Hur gick det då med lagningen? Resultatet:
Känns som det blev rätt ok. Lite slip och färg så är den fit for fight igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar